đŸ˜­đŸ‘ŒđŸŒ

(null)


Ett delat inlÀgg frÄn fb



NÀr ett friskt barn dör. SnÀlla ta er tid att lÀsa hela denna text...

L = barnet
Min bÀsta vÀn = mamman

Min 1,5Är gamla guddotter Àr numera ett Ànglabarn. En mamma har förlorat sin dotter, en mormor och morfar har förlorat sitt barnbarn och en morbror har förlorat sin dyrbaraste lilla prinsessa.. Idag har vi tagit farvÀl av henne. Det Àr det absolut hemskaste och jobbigaste jag nÄgonsin gjort. Jag fick pussa henne pÄ pannan, kÀnna hennes lena hÄr och hÄlla hennes lilla hand en sista gÄng..

Jag ska nu berÀtta vÄr historia. Om att förlora vÄrat barn pÄ grund av ett svenskt korrupt sjukvÄrdssystem...

Den 19 mars..
svÀljer L pÄ nÄgot oklart vis en plastbit pÄ förskolan och nÀr de kommer hem frÄn förskolan krÀks hon och upp kommer plastbiten. Efter detta blir hon nÄgorlunda bra i tvÄ dagar men..

Den 22 mars..
mĂ€rker min bĂ€sta vĂ€n att nĂ„got inte stĂ€mmer. L Ă€r allmĂ€nt lĂ„g och gnĂ€ller vĂ€ldigt mycket precis som att hon har vĂ€ldigt ont nĂ„gonstans. Hon börjar Ă€ven krĂ€kas igen. Min bĂ€sta vĂ€n förstĂ„r dĂ„ att nĂ„got inte stĂ€mmer. Hon bestĂ€mmer sig för att Ă„ka in till sjukhuset. DĂ€r fĂ„r hon trĂ€ffa en lĂ€kare som klĂ€mmer pĂ„ L’s mage och kommer fram till slutsatsen att min bĂ€sta vĂ€n "drar pĂ„ för stora vĂ€xlar" angĂ„ende L’s mĂ„ende och att man ska avvakta till mĂ„ndag (den 26 mars). Med anledningen att det "förmodligen bara Ă€r förstoppning". Min bĂ€sta vĂ€n kĂ€nner sig orolig men tĂ€nker att hon Ă€ndĂ„ mĂ„ste försöka förlita sig pĂ„ lĂ€karens utlĂ„tande och bestĂ€mmer sig för att försöka lugna ner sig lite. SĂ„ hon Ă„ker hem och avvaktar. 

Den 25 mars..
vaknar min bÀsta vÀn pÄ morgonen av att L krÀks. Hon gÄr dÄ upp och duschar henne och ger henne mat och hon fÄr för första gÄngen pÄ flera dagar behÄlla maten. Vilket fÄr min bÀsta vÀn att kÀnna att det Àntligen Àr pÄvÀg Ät rÀtt hÄll. SÄ hon lÀgger L i vagnen framför barbie pÄ tvn och passar pÄ att ta en powernap i soffan intill eftersom att hon varit vaken om nÀtterna den senaste veckan dÄ L krÀkts. NÀr hon vaknar upp 20 minuter senare sÄ ska hon titta till L och nÀr hon kommer fram till vagnen sÄ möts hon av att L Àr helt blÄ och att hon inte andas. Min bÀsta vÀn fÄr panik och börjar göra hjÀrt-lung rÀddning och larmar 112. Hon hÄller pÄ tills ambulansen kommer och tar över.

De försöker och försöker.. Men det gÄr inte att rÀdda hennes liv.. Kl 14.30 den 25 mars dödförklaras L. Hennes tarmar har spruckit och hon har fÄtt blodförgiftning.

I nÀstan en vecka kÀmpade hon med kramper och panik men tillslut gav hennes lilla kropp upp. L dog av tarmvred. En diagnos man kan upptÀcka som lÀkare om man bara undersöker patienten. En diagnos som inte Àr livshotande sÄ lÀnge man fÄr den vÄrd man behöver. Hon hade ALLA tecken pÄ denna diagnos men ÀndÄ vÀjer man att bara klÀmma pÄ magen och skicka hem patienten med en ren GISSNING pÄ vad felet kan vara. En orolig mamma Äker alltsÄ in till sjukhuset med sitt sjuka barn och lÀkaren GISSAR sig fram till en diagnos utan att ens undersöka henne och detta leder sedan till hennes död

Ett friskt och lyckligt barn har mist sitt liv pĂ„grund av att sjukvĂ„rden bara snabbast möjliga vill bli av med sina patienter och ta in nĂ€sta pĂ„ tur.  För vĂ„r sjukvĂ„rd. Mer  Ă€n sĂ„ tĂ€nker jag inte slĂ€nga ur mig dĂ„ jag tycker att texten talar tillrĂ€ckligt för sig sjĂ€lv...

VĂ„r smĂ€rta och vĂ„ra tĂ„rar kommer aldrig att ta slut.. Vila i frid vĂ„r Ă€lskade Ă€ngel! Vi Ă€lskar dig sĂ„ otroligt mycket. Nu, dĂ„, och för alltidâ€ïžđŸ‘ŒđŸŒ

Hanna
2018-04-02 @ 09:44:54
URL: http://hannafialotta.blogg.se

SÄ vidrigt hemskt! Sorgligt att lÀkaren inte gjorde mer.




Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

misslinnea.blogg.se 🌾

♄ Mamma till en pojk & triss i flickor ♄ Jag Ă€r gift med vĂ€rldens bĂ€sta man. ♄

RSS 2.0