Ett osynligt barn

(null)


I lövad skrinda sĂ„ fylld utav skratt 
smĂ„ pojkar i sjömanskravatt 
PĂ„ mjuka smĂ„ fötter runt midsommarstĂ„ng 
smĂ„ rosa flickor med hatt och ballong 
Och dĂ€r mitt ibland oss i den ljuvaste tid 
en tomhet, en saknad, en stilla frid 
I lövad skrinda med bus och kiv 
En tom liten plats. DĂ€r saknas ett liv. 

TvÄ ben som inte fick dansa en gÄng
En saknad groda kring midsommarstÄng
En blick som ingen fick möta idag
En Ă€nglavinge pĂ„ lĂ€tta smĂ„ slag 
över blomsterfylld Ă€ng i ditt sommarland 
men hÀr pÄ jorden, hÀr fattas din hand
PĂ„ sommarprydd grav i solens sken
en flyktig kyss pĂ„ en skrovlig sten 

En krans utan hjÀssa, en ros i en vas
SĂ„ vĂ€l dolda tĂ„rar i skuggiga glas 
Och en röst som viskar i mitt hjĂ€rta idag 
"Mamma förstĂ„, att i dem finns jag 
I barnens glittrande blick ser du mig 
Jag finns hÀr för alltid precis intill dig
I barnens klingande skratt dĂ€r hörs jag 
DÀri vart hjÀrta, i vart andetag,
Älskade mor, dĂ€r finns jag..."

Ett osynligt barn, ett saknat liv 🌾🕊💖




Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

misslinnea.blogg.se 🌾

♄ Mamma till en pojk & triss i flickor ♄ Jag Ă€r gift med vĂ€rldens bĂ€sta man. ♄

RSS 2.0